Individuele begeleiding

Gaat uw kind niet met plezier naar school? Is begrijpend lezen een crime? Krijgt uw kind te horen dat zijn werkhouding niet goed is? Heeft u of de leerkracht het gevoel dat uw kind vooral trucjes leert in plaats van dat hij zich de leerstof eigen maakt? Is het voor uw kind moeilijk om de instructie geconcentreerd te volgen? Heeft uw kind moeite om met een taak te beginnen? Zijn er rekenproblemen?

Voor al deze vragen én het antwoord daarop kunt u terecht bij Denknavigatie.

Denknavigatie benadert leer-, sociale en gedragsproblemen vanuit de cognitieve functies. Een mens heeft de cognitieve functies nodig om op deze gebieden goed te kunnen functioneren. Bij aanvang van de begeleiding worden de cognitieve functies dan ook goed in kaart gebracht door onderzoek en observatie. Denknavigatie hanteert bij de begeleiding een aantal uitgangspunten (zie Visie) mogelijkheid om door te klikken

Om te zorgen dat dat wat we oefenen ook blijft hangen en op andere momenten wordt toegepast werkt Denknavigatie met persoonlijke kaarten per cognitieve functie. Dit is een groeidocument wat samen door de leerspecialist en uw kind wordt gemaakt. Hierop staan

  • afbeeldingen die voor het kind de cognitieve functie goed weergeven
  • een uitleg waarom deze cognitieve functie voor dit kind zinvol is
  • de tijdens de begeleiding gevonden strategieën.

Deze kaarten zijn ook handig voor bijvoorbeeld de leerkracht om een beeld te krijgen van wat uw kind oefent en om de genoemde strategieën ook in de klas toe te passen.

Voor de algemene voorwaarden van Denknavigatie, klik hier