Vervolgtraining Cognitieve functies zijn voorwaardelijk voor het leren op school (module 2)

Een verdere verdieping in de gereedschapskist van het denken

Inhoud training:

  • Korte round-up van module 1
  • Praktijkervaringen naar aanleiding van module 1
  • Verdieping van het concept Mediërend Leren
  • De ZNO volgens Vygotsky
  • Hoe vind je de ZNO van een leerling?
  • Breinkennis in de klas
  • Tieners en denken, een speciale levensfase
  • Leesproblemen en CF
  • Rekenproblemen en CF
  • Denkstimulering, hoe zat het ook al weer?
  • Het opstellen van een lesplan, waarin verschillende cognitieve functies geoefend worden.
  • Denkstimulering in de praktijk 1: Oefenen met denkstimulering
  • Denkstimulering in de praktijk 2: Het tonen en bespreken van een video-opname

Praktische informatie:

De training wordt namens samenwerkingsverband Denkpodium gegeven door Roos Simbula (docent Mediërend Leren®, cognitief therapeut, logopedist) en Astrid van Helmondt (docent Mediërend Leren®,  Remedial teacher MSEN en leerkracht)

Locatie:

Het betreft een incompany-training

Trainingsdagen:

4 dagdelen (3 uur per dagdeel), verspreid over 4 dagen
Tussen de trainingsdagen zitten bij voorkeur minimaal 2 weken. Trainingsdagen worden in overleg vastgesteld.

Tijdsinvestering:

Directe tijd: 12 uur
Thuisopdrachten: 6 uur

Kosten:

Klik hier om een offerte op te vragen. Vermeld daarbij voor hoeveel personen, binnen welke termijn en in welke plaats u de training wenst.