Vervolgtraining Cognitieve functies zijn voorwaardelijk voor het leren op school (module 2)
Een verdere verdieping in de gereedschapskist van het denken
Inhoud training:
- Korte round-up van module 1
- Praktijkervaringen naar aanleiding van module 1
- Verdieping van het concept Mediërend Leren
- De ZNO volgens Vygotsky
- Hoe vind je de ZNO van een leerling?
- Breinkennis in de klas
- Tieners en denken, een speciale levensfase
- Leesproblemen en CF
- Rekenproblemen en CF
- Denkstimulering, hoe zat het ook al weer?
- Het opstellen van een lesplan, waarin verschillende cognitieve functies geoefend worden.
- Denkstimulering in de praktijk 1: Oefenen met denkstimulering
- Denkstimulering in de praktijk 2: Het tonen en bespreken van een video-opname
Praktische informatie:
De training wordt namens samenwerkingsverband Denkpodium gegeven door Roos Simbula (docent Mediërend Leren®, cognitief therapeut, logopedist) en Astrid van Helmondt (docent Mediërend Leren®, Remedial teacher MSEN en leerkracht)
Locatie:
Het betreft een incompany-training
Trainingsdagen:
4 dagdelen (3 uur per dagdeel), verspreid over 4 dagen
Tussen de trainingsdagen zitten bij voorkeur minimaal 2 weken. Trainingsdagen worden in overleg vastgesteld.
Tijdsinvestering:
Directe tijd: 12 uur
Thuisopdrachten: 6 uur
Kosten:
Klik hier om een offerte op te vragen. Vermeld daarbij voor hoeveel personen, binnen welke termijn en in welke plaats u de training wenst.